Payments Outlook: Vi shopper i højere grad på tværs af kanaler

I Nets har vi iført os fremtidsbriller og kigget på, hvordan vi forventer, at måden vi betaler på udvikler sig de kommende år. Det er der kommet en rapport ud af, vi kalder ”Payments Outlook 2021”, hvor vi fokuserer på otte emner inden for betalinger.

Et af de otte emner er ”Fluid Commerce” (Shopping på tværs af kanaler). Det emne kigger vi ind i herunder.

Fluid Commerce

Vi ser i dag i stigende grad en sammensmeltning af online handel og fysisk handel, som på påvirker måden hvorpå vi shopper.

De periodevise nedlukninger af mange fysiske butikker under Corona-krisen har ændret på vores måde at shoppe på. Faktisk har hele tre ud af fem forbrugere ændret deres købsadfærd. Onlineshopping er i højere grad blevet allemandseje, og mange fysiske butikker har fundet nye veje at sælge deres produkter.

De sociale medier er blevet en god salgskanal for mange butikker under lockdown, da de har givet mulighed for at vise produkter frem og sælge dem online til afhentning i den fysiske butik. Brugen af ”Click & Collect” er under lockdown blevet brugt ekstra meget af fysiske butikker med en tilknyttet webshop, da købet dermed kan gennemføres via webshoppen og varen derefter kan afhentes i den fysiske butik og kunden så sparer fragten.

Den ændrede købsadfærd kommer til at stille nye krav til de fysiske butikker på den anden side af Corona-krisen. Forbrugerne kommer til at forvente noget ekstra, når de besøger en fysisk butik, da de ellers lige så godt kan shoppe online hjemme fra sofaen. Som forretningsdrivende skal du derfor overveje, hvad du kan gøre, for at gøre shoppeoplevelsen til noget særligt hos dig.

Du bør f.eks. tænke din fysiske butik mere som et showroom, hvor dine kunder kommer for se, mærke og opleve dine produkter inden et køb.

Download hele ”Payments Outlook 2021” rapporten

New call-to-action
Louise Fibiger Ravnkilde

Louise Fibiger Ravnkilde

Louise er Content & Communications Manager i Nets og producerer indhold omkring betalinger til Nets’ digitale platforme.

Følg Louise Fibiger Ravnkilde på

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere indlægget.