Payments Outlook: Skræddersyede shopping-oplevelser

I Nets har vi iført os fremtidsbriller og kigget på, hvordan vi forventer, at måden vi betaler på udvikler sig de kommende år. Det er der kommet en rapport ud af, vi kalder ”Payments Outlook 2021”, hvor vi fokuserer på otte emner inden for betalinger.

Et af de otte emner er ” Customized Privacy” (Skræddersyede privatlivsoplysninger). Det emne kigger vi ind i herunder.

Customized Privacy

Corona-pandemien har gjort, at flere af os, mere eller mindre frivilligt, har tilbragt mere tid online end vi gjorde før. Det har betydet, at flere nu stiller højere krav til onlineoplevelsen, hvor vi forventer en oplevelse, der er skræddersyet. Til gengæld for vores data forventer vi f.eks. at få personlige rabatter, at betalingen går gnidningsfrit og at vi bliver præsenteret for produkter der er målrettet vores købsadfærd.

Ikke overraskende er der forskel på, hvilken type af personlig data vi er mest villige til at dele, alt afhængigt af, hvor personlige de er. Vores villighed til at dele personlig data er også forskellig alt efter vores alder. De yngre generationer (født efter 1985) er mere villige til at acceptere alle cookies og dermed dele deres personlige data, end de ældre generationer er.

At flere har set sig nødsaget til at flytte deres indkøb online pga. Corona-pandemien, er flere skeptikere blevet skubbet over på de digitale platforme hurtigere, end vi ellers ville have set det.

Det stigende antal af forbrugere, der gør deres indkøb online, giver både nye muligheder og nye udfordringer for de forretningsdrivende. På en webshop er det sværere at opsælge til dyrere produkter eller anbefale produkter, der matcher kundens præferencer, fordi du ikke er i direkte dialog med kunden. Det er dog ikke umuligt, da du kan bruge den data, du opsamler om dine kunder, til at målrette tilbud og anbefale produkter til dine kunder.

Download hele ”Payments Outlook 2021” rapporten

New call-to-action
Louise Fibiger Ravnkilde

Louise Fibiger Ravnkilde

Louise er Content & Communications Manager i Nets og producerer indhold omkring betalinger til Nets’ digitale platforme.

Følg Louise Fibiger Ravnkilde på

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere indlægget.