Payments Outlook: Vi ønsker den lokale oplevelse, når vi handler

I Nets har vi iført os fremtidsbriller og kigget på, hvordan vi forventer, at måden vi betaler på udvikler sig de kommende år. Det er der kommet en rapport ud af, vi kalder ”Payments Outlook 2021”, hvor vi fokuserer på otte emner inden for betalinger.

Et af de otte emner er ”Glocal Commerce” (Glokal handel). Det emne kigger vi ind i herunder.

Glocal Commerce

”Glokale” forbrugere er forbrugere, der ønsker den lokale oplevelse, når de handler, og værdsætter autenticitet og tanken om at støtte lokalt, også selvom de handler globalt.

I en verden der bliver mere og mere global, stiger udvalget af produkter og serviceydelser med raketfart. Fordi store, multinationale brands dominer markedet, er flere forbrugere begyndt at se efter muligheder for at komme ud med et budskab og skille sig ud via måden de handler på. Derfor er 80’ernes motto ”Think global, act local” igen aktuelt, dog med det aber dabei, at internettet har ændret, hvad forbrugerne opfatter det at handle lokalt som.

Forbrugerne søger den autentiske følelse, der følger med ved at handle lokalt, og anser det f.eks. at handle lokalt, når de køber et produkt direkte fra producenten, også selvom den producent ligger på den anden side af kloden. På den måde kan webshops også være med på trenden om at tilbyde lokale varer.

Vores syn på, hvad der var lokalt, ændrede sig dog da Corona-krisen ramte og lockdown i foråret 2020 blev en realitet. Da det skete, var forbrugerne hurtige til at støtte op omkring de forretningsdrivende i deres lokalsamfund med donationer og køb af gavekort hos de nedlukkede forretninger.

Forbrugernes handlinger under Corona-lockdown viste, hvor vigtigt lokalsamfundet er for forbrugerne til trods for globaliseringen, og hvor meget det trods alt betyder at have en relation til dem, de handler hos.

Download hele ”Payments Outlook 2021” rapporten

New call-to-action
Louise Fibiger Ravnkilde

Louise Fibiger Ravnkilde

Louise er Content & Communications Manager i Nets og producerer indhold omkring betalinger til Nets’ digitale platforme.

Følg Louise Fibiger Ravnkilde på

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere indlægget.