Payments Outlook: Corona har ændret vores betalingsvaner

I Nets har vi iført os fremtidsbriller og kigget på, hvordan vi forventer, at måden vi betaler på udvikler sig de kommende år. Det er der kommet en rapport ud af, vi kalder ”Payments Outlook 2021”, hvor vi fokuserer på otte emner inden for betalinger.

Et af de otte emner er ”Seamless Access to Funds” (Nemme betalinger). Det emne kigger vi ind i herunder.

Seamless Access to Funds

Måden vi betaler på har i løbet af de seneste årtier ændret sig fra at de fleste betalte med kontanter, sidenhen med checks, til at de fleste betalinger i dag er flyttet over på kort og mobil. I det skifte er der også kommet nye spillere på betalingsmarkedet, som gør, at mulighederne for at tage imod betalinger hele tiden udvikler sig. F.eks. tilbyder mange forretninger i dag loyalitetsløsninger knyttet op på kundernes betalingskort, hvilket giver en langt bedre brugeroplevelse.

Allerede før Corona-krisen, så vi en stigning i antallet af kontaktløse betalinger med både kort og mobil. Før håndsprit blev en fast del af dagligdagen, var hovedårsagen til at vælge at betale kontaktløst, at det var nemt og hurtigt og vi derfor hurtigere kunne komme videre i dagens program. Med Corona-pandemiens udbredelse blev reducering af smittespredning endnu vigtigere end hastighed, og det har vist sig at være en effektiv måde at få os til at ændre vaner på.
Udover det stigende antal af kontaktløse betalinger har Corona-krisen også fået flere af os til tasterne, hvor vi har shoppet online som aldrig før.

Vi forventer, at de fleste kommer til at holde fast i de nye vaner også på den anden side af krisen. Det er derfor vigtigt, at du som forretningsdrivende tilbyder dine kunder at betale på den måde, de ønsker og du kan overveje, om det kunne være en fordel for dig at knytte en webshop til din fysiske butik, så dine kunder også kan handle hos dig hjemme fra sofaen.

Guide: sådan kommer du i gang med en webshop 

Download hele ”Payments Outlook 2021” rapporten

New call-to-action
Louise Fibiger Ravnkilde

Louise Fibiger Ravnkilde

Louise er Content & Communications Manager i Nets og producerer indhold omkring betalinger til Nets’ digitale platforme.

Følg Louise Fibiger Ravnkilde på

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere indlægget.