NetOnNet lancerer nyt koncept til mere bæredygtig handel

 

NetOnNet har i over 20 år leveret elektronik direkte fra lagerhylden til kunder i Norge og Sverige. Nu vil de hjælpe deres kunder med at træffe mere bæredygtige valg gennem konceptet Hyreshyllan – Lejehylden – som gør det muligt at leje elektronik i stedet for at eje.

NetOnNet har cirka 1.000 ansatte og en årlig omsætning på godt 7,5 milliarder NOK. Selvom e-handel stadig er hovedaktiviteten, kan de i dag også prale af 29 fysiske lagerbutikker i Norge og Sverige. Virksomheden er nu også gået sammen med Komplett-gruppen for at udvide sit marked og nå ud til endnu flere. Målet har altid været det samme: At tilbyde forbrugerne elektronik til lavere priser end i almindelige butikker.

Nyt koncept sikrer mere bæredygtig handel

Som et led i at gøre forretningen mere bæredygtig og cirkulær har NetOnNet udviklet Hyreshyllan, som er et abonnementskoncept. Det betyder, at kunderne nu kan leje elektronik som fx smartphones, tablets, smartwatches og bærbare computere i stedet for at købe dem. Daniel Hansson, ansvarlig for cirkulære tjenester i NetOnNet, forklarer:

Daniel X. Hansson 260260.jpg

 Vi ser, at abonnementsløsninger stiger i popularitet, og deleøkonomien er virkelig kommet for at blive. Måltidskasser, brilleabonnementer og delebiler er blot nogle få eksempler. Vi har fået gennemført en undersøgelse, der viser, at 38 procent af forbrugerne er positive over for leje af elektronik. Det dokumenterer, at konceptet har et stort potentiale.

 

Nets' e-handelsrapport for 2021 viser, at salget af elektronik er faldet kraftigt i forhold til året før, hvilket understreger behovet for nye forretningsmodeller. NetOnNet søger konstant nye og innovative måder at tilbyde billig elektronik til sine kunder på, og med Hyreshyllan, det nye udlejningskoncept, sikrer de også en mere bæredygtig handel.

 

Rentabelt, attraktivt og mere miljøvenligt

Gennem Hyreshyllan kan kunderne nemt vælge et produkt, bruge det i en valgt periode og så levere varen tilbage, når aftaleperioden er slut.

Vi ønskede at udvikle et nyt koncept, der var rentabelt, attraktivt for kunderne og samtidig bragte os et skridt tættere på vores mål om at blive førende i branchen inden for bæredygtigt salg af elektronik, siger Hansson, og fortsætter:

Branchen står over for en udfordring, når det handler om, hvordan vi kan udnytte materialer bedre og øge produkternes levetid. Hyreshyllan er med til at løse dette problem ved at tilbyde produkter af høj kvalitet, som kan genbruges mange gange.

 

Nemt for kunden at tegne abonnement og betale

Udover at tilbyde kvalitetsprodukter til sine kunder var NetOnNet også optaget af, at det skulle være så nemt som muligt at abonnere på og betale for tjenesten. De kontaktede derfor virksomheden Viskan, der har specialiseret sig i abonnementsløsninger og i at forenkle købsrejsen online for kunderne.

Kristian Iveling
 

 Viskan tilbyder en skalerbar e-handelsplatform, der håndterer større ordremængder, øget trafik og ekspansion til nye markeder med automatiserede løsninger, der muliggør profitabel digital vækst, siger Kristian Iveling, der er administrerende direktør i Viskan.

 

Han fortæller, at de arbejder hårdt på at skabe den mest smidige indkøbsrejse med en fleksibel platform, der genkender kunden undervejs. Til opkrævning af betalinger fra kunder har Viskan hjulpet NetOnNet med at implementere Nets Easy, en betalingsløsning med en indbygget fleksibilitet, der gør det nemt for kunderne at abonnere på og betale for produkterne.

 

Kunderne er i stigende grad optaget af, at det skal være hurtigt og nemt at betale online. Smidige og friktionsfri betalinger er alfa og omega, og her er Nets Easy den perfekte løsning. Den er meget praktisk ved gentagne betalinger, men også hvis kunden har mistet kortet, eller kortet er udløbet, siger Iveling.

 

Nem og sikker handel

Med Easy-betalingsløsningen skal kunderne ikke udfylde kontakt- og betalingsoplysninger, hver gang de handler, og det giver flere gennemførte køb og højere salg. Daniel Hansson i NetOnNet anbefaler gerne Viskans platform og Nets Easy-betalingsløsningen.
 
 

Vi har nu fået en fleksibel løsning på plads, der gør det nemt og sikkert for kunderne at handle fra vores hjemmeside. Det var meget vigtigt for os, og her har vi virkelig set styrken i Nets Easy. Den gør det utrolig nemt for kunden at abonnere på løsningen i den periode, han eller hun ønsker det, og beløbet trækkes automatisk hver måned, slutter Hansson.

 
 

Dine fordele med Easy:

 
  • Smidig betalingsoplevelse: Kunderne skal ikke udfylde kontakt- og betalingsoplysninger, hver gang de handler hos dig, hvilket bidrager til flere gennemførte køb og højere salg. 
  • En enklere hverdag: Easy håndterer fakturering, så du ikke skal bruge unødig tid på administration og betalingspåmindelser.

  • Du får altid dine penge: Med Easy behøver du ikke bekymre dig om svindel, da vi tager ansvaret for kreditrisikoen

  • God kundesupport: Vi tilbyder god support og hjælper med at tilpasse løsningen til jeres behov, uanset jeres virksomheds størrelse.

  • Mulighed for delbetaling: Ved fakturabetaling kan kunden betale et fast beløb hver måned, indtil hele beløbet er tilbagebetalt, mens du som netbutiksejer får udbetalt den fulde købesum med det samme.
 
 
Er du nysgerrig efter at finde ud af, hvordan vi hos Nets kan være med til at øge salget i din virksomhed, er du velkommen til at kontakte os og få en snak! Og hvis du vil læse mere om forbrugernes indkøbsvaner online og tjekke de seneste trends, kan du downloade vores e-handelsrapport for 2021.
New call-to-action
Philip Meldrum Larsen

Philip Meldrum Larsen

Jeg er produktansvarlig for betalingsløsningen Easy og har hovedansvaret for intern oplæring og kommunikation ved lancering af nye funktionaliteter på platformen. Jeg arbejder også tæt sammen med udviklingsteamet hos Nets, når der er behov for nye funktionaliteter, som efterspørges af vores kunder og markedet generelt.

Følg Philip Meldrum Larsen på

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere indlægget.