Derfor har du brug for Dankort-betalinger i din Shopify-webshop

Internethandlen har ændret sig, og især pandemien har forårsaget massive ændringer i forbrugeradfærden. Forretninger, som ikke hurtigt tilpasser sig og udnytter de aktuelle muligheder, kan miste deres relevans fra den ene dag til den anden.

Især betalingssektoren har oplevet et boom på grund af  den digitale transformation, der har ændret forbrugernes adfærd fra at bruge kontanter til oftest at benytte kortbetaling og digitale betalingsmetoder. Ifølge Harvard Business Review skifter næsten 420 milliarder transaktioner til en værdi af 7 billioner USD fra kontanter til betalingskort og digitale betalinger, når vi når til år 2023.

I lyset af de aktuelle tendenser inden for onlinebetaling kan en gnidningsfri betalingsoplevelse afgøre, om kunderne vil gennemføre et køb på dit websted eller gå til din konkurrent i stedet. Selv den mindste forbedring i dine kunders betalingsoplevelse kan forårsage en stigning i virksomhedens bundlinje.
Det kan dog være en udfordring at finde den ideelle leverandør af betalingsløsninger, da betalingsinfrastrukturen kan være kompleks at forstå.
Når du har valgt en betalingsgateway, kan du opleve, at den ikke tilbyder dine lokale kunders foretrukne betalingsmetode.

Omfattende undersøgelser i Nets' e-handelsrapport viser, at 9 ud af 10 danskere har anvendt kort til at betale for et onlinekøb i 2020. Af alle kortkøb i Danmark foretages 68 % med Dankort (Danmarks Statistik, 2021). Hvis du har en forretning i Danmark, har du ikke råd til at miste omsætning, fordi din betalingsformidler ikke tager Dankort.
 

Sådan aktiveres Dankort-betalinger på Shopify

Nets Easy har et plugin til Shopify, der nemt aktiverer modtagelse af Dankort i din webshop blandt andre populære betalingsmuligheder. Hvis du allerede har en indløsningsaftale hos Nets og bruger en anden gateway til at modtage betalinger på Shopify, kan du i stedet samle din betalingsløsning hos Nets – og altså både få betalingsgateway (Nets Easy) og indløsningsaftale (Dankort, Visa, MasterCard og MobilePay) fra Nets.

Kom godt i gang med Nets Easy på Shopify med tre nemme trin:

  1. Opret en Nets Easy testkonto her.
  2. Tilføj Nets Easy checkout i din webshop via Shopify-platformen. Du kan se vores integrationsguides her.
  3. Via din testkonto ansøger du om at ’gå live’, så du kan modtage betalinger online med Nets Easy. Det vil sige, at du skal indsende nogle informationer om din virksomhed i et online ansøgningsskema.

10 grunde til at vælge Nets Easy checkout

En god checkout-løsning kan sikre, at du ikke taber kunder på gulvet. Nets Easy hjælper dig med at gøre besøgende til betalende kunder og nye kunder til faste kunder. Vi giver dig mulighed for at udvide din kundebase med den valuta og det sprog, som dine kunder kender.

Når du ringer til vores kundeservice, vil du blive mødt af dansktalende medarbejdere, som kender til det danske marked og måske endda har besøgt din webshop.

Med Nets Easy checkout får du desuden:

  1. Alt-i-en-løsning: En komplet betalingsløsning inklusive betalingsgateway- og betalingshåndteringsaftaler (kortindløsning og andre betalingsmetoder).
  2. Lokale betalingsmetoder: Betaling via MobilePay og Dankort.
  3. Andre betalingsmetoder: Mulighed for at tilføje betal senere, abonnementer og fleksibel fakturering (tilbagevendende betalinger on-demand) til din checkout.
  4. Alt-i-en-portal: Mindre administrationstid med kun én portal til at administrere alle dine betalinger og afstemme de fleste af dine udbetalinger.
  5. Brugervenligt dashboard: Et brugervenligt dashboard med et overblik over alle betalingstransaktioner og den samlede nettoomsætning.
  6. Plugin til Shopify: Nem integration med din Shopify-webshop.
  7. Betaling med et enkelt klik: Automatisk udfyldning af forsendelses- og faktureringsoplysninger for tilbagevendende kunder, som dermed kan foretage køb med et enkelt klik.
  8. Betalingslink: Opret et betalingslink på få minutter for at kunne modtage betalinger via e-mail eller SMS.
  9. En-sides butik: Opret shoppingsider med produkter, der skal sælges på sociale medier eller via e-mail-kampagner uden kodning.
  10. Checkout-design: Tilpas designet for at skabe en betalingsoplevelse, der passer til brandet.

Vil du stresse mindre og sælge mere i din netbutik? Snakke med vores eksperter.

 

Rafaella Dantas

Rafaella Dantas

Rafaella Dantas er Senior Product Marketing Manager i Nets og blogger om tips og nye tendenser inden for online betaling og e-handel. Hun har mange års international marketingerfaring med at skrive indhold til en række brancher, herunder Fintech.

Følg Rafaella Dantas på

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere indlægget.