5 måder Generation Z kommer til at ændre fremtidens betalinger på

Lige så hurtigt som teknologien ændrer sig, lige så meget påvirker de unge forbrugere udviklingen. De unge, der er født efter 1996, beskrives som Generation Z, og er en generation af forbrugere, som med deres høje krav og forventninger kommer til at ændre fremtidens betalinger.

Det forventes, at Generation Z’s indflydelse kommer til at være markant. Det er nemlig den første generation, der ikke har kendt til tiden før internettet, som har en pragmatisk tilgang til penge og er vant til onlineshopping, mobile betalinger og alt hvad der er digitalt, hvilket kommer til at give store muligheder, såvel som udfordringer, for handelslivet.

Denne tekst er leveret i samarbejde med Discover Global Network og kan også læses på engelsk:
Top 5 ways Gen Z is changing the Future of Payments

1. Generation Z er en generation af teknologiske kyndige forbrugere

Den første iPhone blev lanceret, før de ældste i Generation Z overhovedet blev teenagere, derfor kender de slet ikke til tiden før smartphones. I dag bruger 71 % deres smartphones til at sammenligne priser og produkter, mens de handler, og 31 % er ligefrem endt med i stedet at købe varen i et andet sted via deres smartphone.

2. Generation Z fortæller andre om deres oplevelser, både de gode og de dårlige

Denne generation er opvokset med de sociale medier og holder sig ikke tilbage med at bruge dem. 41 % fra Generation Z har givet online anmeldelser af positive betalingsoplevelser, mens kun 35 % har anmeldt dårlige oplevelser. Og halvdelen af Generation Z har anbefalet en butik eller restaurant udelukkende baseret på det faktum, at det var let at betale.

3. Betalingsmuligheder og bekvemmelighed påvirker Generation Z's forbrug

Betalingsoplevelser er ikke blot vigtige for Generation Z; de er mere end nogen anden generation tilbøjelige til at tage betalingsmuligheder og bekvemmelighed i betragtning inden et køb. 38 % svarer, at de nogle gange er mere tilbøjelige til at vælge en butik baseret på betalingsmuligheder, og 36 % undersøger betalingsmulighederne på forhånd.

4. Dårlige betalingsoplevelser stresser Generation Z

Uanset om det er på grund af alder eller temperament, rapporterer 54 % af Generation Z, at det stresser dem, når deres foretrukne betalingsmiddel ikke accepteres. Endnu flere, nemlig 58 %, siger, at de ikke vil vende tilbage til en butik efter en dårlig betalingsoplevelse.

5. Gode betalingsoplevelser kan skabe loyale kunder

Lette betalinger ekstra vigtige for Generation Z. Faktisk svarer 43 % at de anser nemme betalinger som værende lige så vigtige som både forretningen de handler i og selve produktet. 49 % af Generation Z svarer, at de "elsker" selvbetjening, og 48 % svarer, at den bedste måde at gøre dem til loyale kunder i en webshop, er ved at have en let betalingsløsning. Hele 28 % af Generation Z svarer, at de vil handle fast i en butik, hvis betalingerne går gnidningsfrit igennem.

Den yngre generation har uden tvivl høje ønsker, krav og forventninger til, hvad de synes er en god brugeroplevelse. 36 % af dem har f.eks. allerede fravalgt at handle i specifikke forretninger, hvor de ved, de ikke kan betale med deres foretrukne betalingsmiddel.

Hvordan de nye og højere krav kommer til at påvirke forretningslivet i fremtiden, ved vi af gode grunde ikke endnu. Men du som forretningsdrivende bør følge de nye tendenser nøje, da de tendenser vi ser nu, nok kun er begyndelsen.

For at fremtidssikre din forretning bør du prøve at forstå Generation Z, tilbyde alle former for betaling og sørge for, at de går nemt og gnidningsfrit igennem.

Kilde: Copyright ©2020 DFS Services LLC and The Center for Generational Kinetics. All rights reserved

New call-to-action
Louise Fibiger Ravnkilde

Louise Fibiger Ravnkilde

Louise er Content & Communications Manager i Nets og producerer indhold omkring betalinger til Nets’ digitale platforme.

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere indlægget.