Har du tænkt over, hvordan du kan optimere din webshop, eller hvilke områder du skal fokusere på, når du starter op? Her er 5 tips til, hvordan du kan løfte din webshop til et nyt niveau.
Tilbyd flere betalingsmetoder
En tredjedel af dem som har afbrudt et køb, gjorde det fordi de ikke kunne betale med den ønskede betalingsmåde. Det kan derfor være en god idé, at tilbyde et bredt udvalg af betalingsalternativer for at øge chancen for at kunderne handler i netop din webshop. Er dine kunder primært i Danmark, er det en god idé at tilbyde kortbetaling og MobilePay.
Gem dine kunders oplysninger
Det kan være en god idé, at sørge for at dine kunder ikke skal indtaste unødvendig mange informationer ind, når de handler i din webshop. Mange betalingsleverandører tilbyder løsninger, hvor kunderne kan gemme deres oplysninger for et hurtigere køb, næste gang de handler. Flere forbrugere siger tilmed, at de ville handle mere, hvis de havde mulighed for at gemme deres kortinformationer - både på computer og mobilen.
Vis mærker som øger trygheden
Der findes flere forskellige tryghedsmærker, som du kan benytte i din webshop. Nogen af dem er lokale, mens andre dækker flere markeder. Det sidste nye initiativ kommer fra den europæiske e-handelsorganisation EMOTA, som har lanceret et europæisk tryghedsmærke som gælder i tolv forskellige lande. Mange undersøgelser viser at tryghedsmærkerne har en effekt, og øger forbrugernes tillid til webshoppen.
Mobiltilpas din webshop
Har du endnu ikke mobiltilpasset din webshop, er det på høje tid at gøre det. Dette kan være et af de vigtigste områder at ændre. Ifølge Dansk E-handel 2018, handler næsten 54% af de danske forbrugere via deres mobil, og mange siger at de har afbrudt køb, fordi siden ikke var mobiltilpasset.
Tilpas til det lokale marked
Konkurrencen online er knivskarp, og før eller siden vil de fleste tænke på at udvide til nye geografiske markeder. Vær opmærksom på, at tilbyde de lokale betalingsmetoder på de pågældende markeder. Bare i Norden er der store forskelle mellem forbrugernes betalingspræferencer.Det er også vigtigt at webshoppen er tydelig omkring vilkår, og så kan du overveje, om det vil være en god idé, at tilbyde support på de lokale sprog.
Vil du vide mere om online forbrugeradfærd og hvordan du kan optimere din webshop? - Så kan du hente vores GRATIS rapport om e-handel her.
Maria Pedersen arbejdede med online marketing i Nets (tidligere DIBS Payment Services).
Disse indlæg om Webshop-optimering
Nets er en europæisk betalingsudbyder med hovedsæde i Danmark. Virksomheden går tilbage til 1968, men har været kendt som Nets siden 2010.
© 2019 Nets A/S, Alle rettigheder forbeholdes.
Kommentarer
Der er ingen kommentarer endnu
Vær den første til at kommentere indlægget.