Vil du gerne tiltrække storforbrugere til din webshop og konvertere ham til kunde? Så kræver det, at du ved hvem storforbrugeren er og hvordan hans online forbrugeradfærd ser ud. For selvom mange nok tror, at vi snakker om kvinder der shopper tonsvis af sko, så er det faktisk en mand som bruger flest penge på e-handel.
Mænd vs. Kvinder
Det er vigtigt at pointere, at selvom mænd bruger flere penge end kvinder online, er det kvinderne der handler oftest. Når vi snakker om Mr. Big Spender, er det altså et udtryk for beløbet han handler for. Helt konkret bruger internettets storforbruger ikke mindre end 11.497 kr. om måneden på nettet, og han foretrækker at foretage sine køb fra mobilen.
Han er 46 år, bor i København og han shopper ofte sko, tøj og accessoires online. Mere end halvdelen (62%) i denne målgruppe shopper på udenlandske websites, og hvis han ikke er tilfreds med webshoppen eller dens vilkår, så afbryder han sit køb. Utilfredshed med webshoppen kan bestå af flere forskellige ting, men mobiloptimering og muligheden for at gemme sine kortoplysninger er vigtige funktioner for Mr. Big Spender.
Han bruger ikke mindre end 2477 kr. på flybilletter og 1879 kr. på hoteller om måneden, så han må siges at være glad for at rejse. Men det er bestemt ikke det eneste han bruger penge på.
Varer – top 3
72% køber tøj, sko og accessoires
54% køber elektronik
52% køber møbler
Tjenester – top 3
68% køber billetter
49% køber telecom
41% køber digitale medier
Rejser – top 3
75% køber hotelophold
75% køber flybilletter
44% køber tog og bus
Vil du vide mere om, hvordan du får fat i Mr. Big Spender? Læs mere her.
Maria Pedersen arbejdede med online marketing i Nets (tidligere DIBS Payment Services).
Disse indlæg om Forbrugerindsigt
Nets er en europæisk betalingsudbyder med hovedsæde i Danmark. Virksomheden går tilbage til 1968, men har været kendt som Nets siden 2010.
© 2019 Nets A/S, Alle rettigheder forbeholdes.
Kommentarer
Der er ingen kommentarer endnu
Vær den første til at kommentere indlægget.