Sådan ser nettets storforbruger ud – Mød Mr. Big Spender.

Vil du gerne tiltrække storforbrugere til din webshop og konvertere ham til kunde? Så kræver det, at du ved hvem storforbrugeren er og hvordan hans online forbrugeradfærd ser ud. For selvom mange nok tror, at vi snakker om kvinder der shopper tonsvis af sko, så er det faktisk en mand som bruger flest penge på e-handel. 

Mænd vs. Kvinder

Det er vigtigt at pointere, at selvom mænd bruger flere penge end kvinder online, er det kvinderne der handler oftest. Når vi snakker om Mr. Big Spender, er det altså et udtryk for beløbet han handler for. Helt konkret bruger internettets storforbruger ikke mindre end 11.497 kr. om måneden på nettet, og han foretrækker at foretage sine køb fra mobilen.

Hvem er Mr. Big Spender?

Han er 46 år, bor i København og han shopper ofte sko, tøj og accessoires online. Mere end halvdelen (62%) i denne målgruppe shopper på udenlandske websites, og hvis han ikke er tilfreds med webshoppen eller dens vilkår, så afbryder han sit køb. Utilfredshed med webshoppen kan bestå af flere forskellige ting, men mobiloptimering og muligheden for at gemme sine kortoplysninger er vigtige funktioner for Mr. Big Spender.

Han bruger ikke mindre end 2477 kr. på flybilletter og 1879 kr. på hoteller om måneden, så han må siges at være glad for at rejse. Men det er bestemt ikke det eneste han bruger penge på.

Det bruger Mr. Big Spender sine penge på


Varer – top 3
72% køber tøj, sko og accessoires
54% køber elektronik      
52% køber møbler

Tjenester – top 3
68% køber billetter
49% køber telecom
41% køber digitale medier

Rejser – top 3
75% køber hotelophold
75% køber flybilletter
44% køber tog og bus

Vil du vide mere om, hvordan du får fat i Mr. Big Spender? Læs mere her.

Hent den nye e-handelsrapport 2020
Maria Pedersen

Maria Pedersen

Maria Pedersen arbejdede med online marketing i Nets (tidligere DIBS Payment Services).

Følg Maria Pedersen på

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere indlægget.