Med det digitale menukort E-MENU kan restaurantgæster bestille mad og drikke via deres mobiler. Det er mere hygiejnisk end fysiske menukort, der skal sprittes af. Også betalingen kan klares direkte fra mobilen, takket være Nets checkout.
Når gæster på Hotel Sønderborg Kaserne sætter sig til rette i restauranten, behøver de ikke spejde efter en tjener for at kunne se menukortet og afgive deres bestilling. I stedet skal de blot finde mobilen frem og scanne en diskret QR-kode på bordet, hvorefter de bliver præsenteret for det aktuelle udbud af retter og drikkevarer på deres foretrukne sprog. Løsningen hedder E-MENU og herfra kan kunderne både bestille og betale for deres mad via deres mobiltelefon og Nets checkout.
E-MENU er et skoleeksempel på den innovation, der er en af de positive følgevirkninger af COVID-19 pandemien. Ideen opstod for at give hoteller et alternativ til fysiske menukort, der hele tiden skal sprittes af, før de må komme i hænderne på gæsterne. Det er it-virksomheden OCTOPUS, der har udviklet E-MENU, og ifølge CEO Thorben Jensen gik rigtig hurtigt, da idéen skulle omsættes til handling:
– Vores primære produkt er et property management system, der hjælper hoteller med at holde styr på alt fra bookinger til betalinger og tidsregistrering. Da samfundet lukkede ned på grund af corona, skiftede mange af vores kunder til take away, så vi byggede et take away-modul på en uge, og da muligheden for servering åbnede igen, fik vi udviklet E-MENU lige så hurtigt.
Thorben Jensen er CEO i OCTOPUS og medejer af Hotel Sønderborg Kaserne, så han kender
i den grad til hotellers og resturanters udfordringer og arbejdsgange.
E-MENU er bygget i HTML5, hvilket betyder, at den er optimeret til mobilbrug og kræver blot en browser for at fungere. Ud over at være mere hygiejnisk end et traditionelt menukort er der også en række andre fordele ved E-MENU, der gør løsningen attraktiv for hoteller og restauranter – også længe efter, at COVID-19 er kommet under kontrol:
– For gæsterne er E-MENU let at bruge og forholde sig til. Der er fotos af alle retter, og din bestilling ryger direkte til køkkenet. Du kan tilføje ekstra bestillinger undervejs i måltidet, hvis du tørster efter en øl mere eller får lyst til dessert.
- Betalingen er lige så nem. Hele bordet kan betale samlet eller dele regningen op, direkte i E-MENU. Det giver mindre stress for tjeneren, der også selv kan bruge systemet til at styre bestillingerne, hvis restauranten ikke ønsker at indføre selvbetjening, siger Thorben Jensen.
Når de mætte gæster betaler for måltidet i E-MENU, sker det med et enkelt swipe på mobilen ved hjælp af Nets checkout. Betalingsløsningen husker de tilbagevende kunder, så deres betalingsoplysninger er udfyldt på forhånd og de blot skal swipe for at gennemføre betalingen.
– Vi foretrækker altid at bruge de nyeste værktøjer, når vi udvikler nye løsninger. Vi har gode erfaringer med Nets’ betalingsløsninger, og Nets checkout var nem at implementere og har flere funktioner end tidligere løsninger. Nets checkout er blandt andet bedre til mobil, hvilket er vigtigt, fordi det er afgørende, at gæsterne kan bruge deres egne mobiler til E-MENU. I forvejen foretages omkring 70% af alle hotelbestillinger via mobil, siger Thorben Jensen.
Nets checkout er en fleksibel betalingsløsning til at modtage betalinger online. Du kan implementere og tilpasse betalingsvinduet efter dine behov og få alle de populæreste betalingsmetoder i én aftale.
Tanja er Marketing Manager i Nets og blogger om tips og nye tendenser inden for online betaling og e-handel.
Disse indlæg om Nets cases
Nets er en europæisk betalingsudbyder med hovedsæde i Danmark. Virksomheden går tilbage til 1968, men har været kendt som Nets siden 2010.
© 2019 Nets A/S, Alle rettigheder forbeholdes.
Kommentarer
Der er ingen kommentarer endnu
Vær den første til at kommentere indlægget.