Dansk
E-handelsrapport 2021
Hvad danskerne køber, hvordan de betaler,og hvad de vil have.
Den danske e-handelsrapport for 2021 er her, og den er stoppakket med indsigter i forbrugernes købsvaner, som kan hjælpe e-handelsbutikker med at udvide deres forretning, både lokalt og i udlandet. I dette års rapport har vi fundet nogle interessante og overraskende resultater:
Download rapporten for at finde ud af (blandt andet)…
Har danskerne fået luft under vingerne igen efter Corona? (Flyrejser er steget med 119 %!)
Bliver danskerne sundere for hvert år, der går? – et fald i forbruget på både alkohol og fitnessabonnementer, gør det svært at sige.
Brugte danskerne flere penge på velgørenhed eller skønhed? En af kategorierne steg med 50 %
Er danskerne mest interesserede i festivalbilletter eller i musikstreaming? (En af brancherne voksede 58 % mere end den anden)
Er N00b$layer42's faktisk morfars hemmelige identitet?
Har danskerne fået luft under vingerne igen efter Corona? (Flyrejser er steget med 119 %!)
Bliver danskerne sundere for hvert år, der går? – et fald i forbruget på både alkohol og fitnessabonnementer, gør det svært at sige.
Brugte danskerne flere penge på velgørenhed eller skønhed? En af kategorierne steg med 50 %
Er danskerne mest interesserede i festivalbilletter eller i musikstreaming? (En af brancherne voksede 58 % mere end den anden)
Er N00b$layer42's faktisk morfars hemmelige identitet?
Download hele e-handelsrapporten for 2021
Find svarene til alt dette og mere i Dansk e-handelsrapport 2021. Du skal bare udfylde formularen til højre.
Vi garanterer, at du ikke vil gå glip af den!
Dansk e-handelsrapport 2021 er her. Hvad venter du på? Download den nu!
Look at you go!
The 2021 Swedish eCommerce Report is here.
Well, what are you waiting for? Download it now!
Se om du kan måle dig med konkurrenten
Det er helt i orden at være nysgerrig -se hvordan du klarer dig i forhold til alle andre
E-handel er generelt steget i løbet af det seneste år - hvilket er ret imponerende for et år fyldt med økonomisk usikkerhed. Til trods for at markedet har klaret det godt generelt, er der dog klare vindere og tabere. Spørgsmålet er, hvor din forretning ligger på skalaen?
Fortæl os hvad du sælger online, så viser vi dig, hvordan du klarede dig i forhold til resten af branchen.
Fortæl os hvordan din virksomhed klarede sig i 2021 i forhold til 2020 - så kan vi vise dig, om du er en vinder, eller om du er mere eller mindre gennemsnitlig.
Mine salgstal ændrede sig ikke eller faldt.
Bedre held næste gang…
Av! Danmark havde et fantastisk år for fysiske produkter solgt online, med en stigning på 7 % på tværs af varer.
Mine salg steg med omkring 7 %.
Det går den rigtige vej!
Godt klaret - dig og de fleste andre e-handelsbutikker havde en stigning på 7 % - det var branchens gennemsnit i 2021.
Jeg så mine salg vokse meget mere end 7 %
Du er en vinder!
Tillykke! Du har slået konkurrenterne og vokset mere end de fleste andre butikker, hvis salg kun steg med 7 %.
Fortæl os hvordan din virksomhed klarede sig i 2021 i forhold til 2020 - så kan vi vise dig om du er en vinder, eller om du er mere eller mindre gennemsnitlig.
Mine salg faldt i år.
Bedre held næste gang…
Onlinehandlen i Danmark steg med 5 % i 2021 - så hvis du har oplevet tab, hænger du lidt i bremsen!
Jeg oplevede hverken et fald eller en stigning i mine salg.
Ikke dårligt. Ikke godt, men stadigvæk ikke dårligt.
I det mindste er det ikke et tab, vel? De fleste e-handelsbutikker i Danmark oplevede dog en stigning med 5 %.
Mine salg steg.
Du er en vinder!
Det ser godt ud! Hvis dine salg steg med 6 % eller mere, er du foran de fleste andre - gennemsnittet for stigning i salg blandt tjenesteudbydere var på 5 % i 2021.
Fortæl os hvordan din virksomhed klarede sig i 2021 i forhold til 2020 - så kan vi vise dig om du er en vinder, eller om du er mere eller mindre gennemsnitlig.
Mine salg var det samme - eller faldt.
Ups…
Når man tænker på, hvor lidt danskerne rejste i 2020, er det lidt dårlige nyheder. De fleste i rejsebranchen så en stigning i online salg på 25 %.
Mine salg gik op med omkring 25 %.
Sikke et comeback!
Det er tid til et comeback! Salget af rejser på nettet er vendt stærkt tilbage i 2021, med en stigning på 25 %.
Mine salg gik op med meget mere end 25%.
Bingo!
Det så muligvis umuligt ud under pandemien, men se nu her! Tillykke!
Branchen så i snit kun en stigning med 25%.
Fortæl os hvordan din virksomhed klarede sig i 2021 i forhold til 2020 - så kan vi vise dig, om du er en vinder, eller om du er mere eller mindre gennemsnitlig.
Mine salgstal ændrede sig ikke eller faldt.
Bedre held næste gang…
Av! Danmark havde et fantastisk år for fysiske produkter solgt online, med en stigning på 7 % på tværs af varer.
Mine salg steg med omkring 7 %.
Det går den rigtige vej!
Godt klaret - dig og de fleste andre e-handelsbutikker havde en stigning på 7 % - det var branchens gennemsnit i 2021.
Jeg så mine salg vokse meget mere end 7 %
Du er en vinder!
Tillykke! Du har slået konkurrenterne og vokset mere end de fleste andre butikker, hvis salg kun steg med 7 %.
Mine salgstal ændrede sig ikke eller faldt.
Bedre held næste gang…
Av! Danmark havde et fantastisk år for fysiske produkter solgt online, med en stigning på 7 % på tværs af varer.
Mine salg steg med omkring 7 %.
Det går den rigtige vej!
Godt klaret - dig og de fleste andre e-handelsbutikker havde en stigning på 7 % - det var branchens gennemsnit i 2021.
Jeg så mine salg vokse meget mere end 7 %
Du er en vinder!
Tillykke! Du har slået konkurrenterne og vokset mere end de fleste andre butikker, hvis salg kun steg med 7 %.
Fortæl os hvordan din virksomhed klarede sig i 2021 i forhold til 2020 - så kan vi vise dig om du er en vinder, eller om du er mere eller mindre gennemsnitlig.
I saw my sales increase.xxxxx
You’re a winner!
Looking good! If you saw an increase of 25% or more, you’re leading the pack - most services only saw 24% extra sales.
My sales stayed the same.
Not bad. Not good either, but not bad.
At least it’s not a loss, right? Still, most ecommerce services in Sweden saw an increase of 24%.
I lost sales this year.
Better luck next time…
eCommerce services in Sweden rose by 24% - so if you’re seeing losses you’re behind the pack!
Mine salg faldt i år.
Bedre held næste gang…
Onlinehandlen i Danmark steg med 5 % i 2021 - så hvis du har oplevet tab, hænger du lidt i bremsen!
Jeg oplevede hverken et fald eller en stigning i mine salg.
Ikke dårligt. Ikke godt, men stadigvæk ikke dårligt.
I det mindste er det ikke et tab, vel? De fleste e-handelsbutikker i Danmark oplevede dog en stigning med 5 %.
Mine salg steg.
Du er en vinder!
Det ser godt ud! Hvis dine salg steg med 6 % eller mere, er du foran de fleste andre - gennemsnittet for stigning i salg blandt tjenesteudbydere var på 5 % i 2021.
Fortæl os hvordan din virksomhed klarede sig i 2021 i forhold til 2020 - så kan vi vise dig om du er en vinder, eller om du er mere eller mindre gennemsnitlig.
Ups…
Når man tænker på, hvor lidt danskerne rejste i 2020, er det lidt dårlige nyheder. De fleste i rejsebranchen så en stigning i online salg på 25 %.
Sikke et comeback!
Det er tid til et comeback! Salget af rejser på nettet er vendt stærkt tilbage i 2021, med en stigning på 25 %.
Bingo!
Det så muligvis umuligt ud under pandemien, men se nu her! Tillykke!
Branchen så i snit kun en stigning med 25%.
Mine salg var det samme - eller faldt.
Ups…
Når man tænker på, hvor lidt danskerne rejste i 2020, er det lidt dårlige nyheder. De fleste i rejsebranchen så en stigning i online salg på 25 %.
Mine salg gik op med omkring 25 %.
Sikke et comeback!
Det er tid til et comeback! Salget af rejser på nettet er vendt stærkt tilbage i 2021, med en stigning på 25 %.
Mine salg gik op med meget mere end 25%.
Bingo!
Det så muligvis umuligt ud under pandemien, men se nu her! Tillykke!
Branchen så i snit kun en stigning med 25%.
I er alle vindere i vores øjne!
At ville lære og forbedre sig er ægte vindermentalitet - og den kategori er du jo i.
Vores e-handelsrapport er lavet for at hjælpe dig med at analysere markedet og forbedre dig. Med dybe dyk ned i hvordan alle industrier har klaret 2021 inden for hver branche, kan du se om dine tab virkelig er så dårlige som de ser ud, eller hvor langt foran de andre du er kommet. Hey, det kan ikke være lige så slemt som den del af rejseindustrien, der faldt med næsten 50 %, kan det?
Flex dine e-handelsmuskler
Lad os være din personlige træner, så du kan få løftet nogle tunge salgstalVi forstår det godt. Ingen er perfekt - men dine kunder forventer stadigvæk det bedste! At have en stærk e-handelsbutik er ikke så langt fra at have en stærk krop – det kræver bare færre ømme muskler og mindre tid på løbebåndet.
Vi har det e-handels-træningsudstyr, som kan få dig i topform. Klik herunder for at få adgang og #LevDitBedsteLiv.
Skær fedtet fra
17 % af de kunder som afbrød deres køb, gjorde det fordi de havde problemer med at udfylde deres personoplysninger, med at forså processen eller med at få processen til at virke. Hvis du vil have flere salg igennem på din webshop, skal du gøre den enkel, nem og ligetil.
Hurtigt og enkelt = hurtig succes
Ifølge vores undersøgelser er de hurtigst voksende tendenser for checkout og betalingsmetoder fart og bekvemmelighed. Dette kommer til udtryk ved, at selvom 63 % af danskerne ikke føler sig trygge ved at gemme deres kortoplysninger på en webshop, så gjorde 43 % det alligevel - hvilket betyder, at en stor del af de danske forbrugere sætter lige så meget pris på hurtighed som på sikkerhed.
Du må aldrig skippe yogadag - vær fleksibel
"Jeg elsker den butik. Den er så dejligt ufleksibel," – sagde ingen nogensinde. Dansk e-handelsrapport 2021 viser, at ud af alle som afbrød deres køb, gjorde 15 % det, fordi de ikke kunne betale på den måde, de gerne ville.
Bare rolig - du har vores e-handelsrapport
Den har hemmeligheden til alle de stærke ecom-muskler!
At være langsom, indviklet og ufleksibel gør livet mere besværligt - så hvorfor udsætte dine kunder for det? E-handelsrapporten 2021 har de indsigter, du har brug for for at undgå både de store fejl og de småfejl, som du måske ikke engang havde tænkt over - samt læren om én lille fejl, som kan koste dig hele 28 % af dine kunder. Download vores rapport nu for at lære mere.
E-handel kan være din genvej til sejr
Ændringer du kan foretage nu for øjeblikkelig succesVejen til succes online kan synes lang, men er den nu også det? Vores rapport viser, at der er et par hurtige og nemme tricks, e-handelsbutikker kan gøre brug af med det samme for at øge deres salg.
Kig på kortene herunder og vælg,
hvilke mål du gerne vil opnå.
Du skal have en checkout med lokale betalingsløsninger, lokale oversættelser og lokal valuta - det er også det, dine internationale konkurrenter gør.
Vis leveringsomkostningerne tidligt i købsprocessen, hold din hjemmeside simpel og vær fleksibel med dine betalingsmetoder – det er hvad 60 % af forbrugerne særligt efterspørger.
Det hele handler ikke om prisen - forbrugere fra alle aldersgrupper og alle køn siger, at bekvemmelighed er vigtigere for dem end prisen.
Kreditkort er stadig den mest populære betalingsmetode i Danmark – 85 % bruger dem og 51 % foretrækker dem over andre betalingsmetoder. Men MobilePay er dog lige i hælene på dem med 60 % brug og 34 % præference.
Sælg tøj! Tøj er den klare vinder, når det kommer til e-handel, med en stigning i forbruget på 1,7 milliarder kroner fra 2020 til 2021
Danskerne skruer ned for indkøbet af alkohol. Alkohol faldt med næsten 2 milliarder i 2021.
Selvom kreditkort og MobilePay er dominerende, er der stadig 11 % af forbrugerne som bruger Paypal, og hele 5 % har den metode som deres favoritbetalingsmiddel.
Udvid dit produktsortiment – 50 % af forbrugerne siger, at de shopper internationalt, fordi de ikke kan finde et produkt i danske butikker.
Kan du tåle at høre hele sandheden?
Smid os din e-mail, og så viser vi dig alt, hvad du har brug for at vide. Du får desuden også adgang til en masse andet eksklusivt indhold - detaljeret statistik, nyhedsbrev, e-handelstips og tricks, og gratis ressourcer til at gøre dit liv lidt nemmere og din webshop lidt mere succesfuld. Det er helt GRATIS - så skriv din e-mail her, for at komme i gang.
Du har vundet på hjemmebanen - nu skal du erobre udebanen
Der er intet der siger "jeg er bedre end dig" mere end et trofæ - for kun vindere får trofæer. Du kan ikke bare blive på hjemmebanen, hvis du vil vinde stort. At sælge internationalt er et naturligt næste skridt for vindere, og vi hjælper dig gerne med det. Download vores e-handelsrapport for at få de bedste tips til at sælge til udlandet og bringe trofæet hjem.
Vokseværk gennem nye målgrupper
Opnå vækst med det grå guldPlanlægger du vækst i din e-handelsbutik? Selvfølgelig gør du det! Er der flere forbrugere, der vil have dine produkter, end dem du fokuserer på lige nu? Selvfølgelig er der det!
Pandemien har introduceret nye grupper for e-handel. Den ældre del af befolkningen har nu også fået øjnene op for handel online: 19 % af alle 65-79-årige danskere betaler nu for en streamingtjeneste - en stigning på 25 % fra sidste år. 35 % af alle danskere i alderen 50-64 betalte for streaming, hvilket er en stigning på 4 % fra året før.
Det er i den grad gode nyheder for dig og din webshop, fordi her er tale om en hurtigt voksende målgruppe med en høj disponibel indkomst. Her er et par råd til, hvordan du kan tilgå denne målgruppe og deres e-handelsbehov.
- Hav fokus på en god brugeroplevelse og et intuitivt design.
- De ældre aldersgrupper streamer TV og musik mere end nogensinde før.
- Abonnementer til produkter og tjenester løser et reelt problem for målgruppen.
- Prisen er den mindste overvejelse for de aldersgrupper, bekvemmelighed er derimod højt prioriteret.
- De ældre aldersgrupper er også væsentligt mere, konsekvente når det kommer til at bruge præcis dén betalingsmetode, de ønsker.
HVAD BETYDER DET HELE?
Benytte enkle design og processer
Tilbyde abonnementsbaserede tjenester
Have forskellige betalingsmetoder
Flere salg
Tilbagevendende og pålidelige kunder
Udvidet appel på tværs af aldersgrupper
Imødekom alle dine kunder
Det ser ud som om, du har styr på det grå guld - men hvad med alle andre? Hvis du vil appellere til alle og gøre din e-handel mere effektiv, så skal du imødekomme alle slags kunder. Vores gratis e-handelsrapport indeholder alt, du skal vide for at få succes med enhver aldersgruppe - hvordan du kan appellere til dem og fange deres interesse.
Gør dig klar til at slå den store spiller
Er det lyden af jungletrommer, man kan høre?Kampen mod de store internationale markedspladser som Amazon og Wish kan virke overvældende, men ved at gøre brug af vores rapport, kan du finde ud af hvad deres svagheder er og bruge disse imod dem.
Er du parat?
Vi har spurgt næsten 1.500 kunder, hvordan de har det med kæmpe online markedspladser som Amazon, og hvad de vurderer som fordele og ulemper i forhold til danske webshops. Indsigterne, vi har indsamlet, kan hjælpe dig med at finde en strategi, der vil lade dig vinde over de internationale markedspladser.
Det er bestemt muligt at vinde over udenlandske markedspladser, særligt hvis man gør brug af de indsigter, statistikker og diagrammer, vi har samlet herunder –
vis dem hvem der bestemmer!
Dårlig kvalitet (27 %), etiske overvejelser (23 %) og mangel på én samlet kundeservice hvis der opstår problemer (22 %) er de største årsager til at danskerne tøver med at shoppe hos store markedspladser.
Der er dobbelt så stor sandsynlighed for, at danske mænd shopper hos Amazon, som for at kvinder gør det.
10 % af danskere har købt noget fra Amazon i løbet af de sidste seks måneder, og 89 % af dem siger, at de nok kommer til at gøre det igen.
13 % af danske 18-29-årige har shoppet hos Amazon, men det tal svinder ind, jo ældre respondenterne er - hos de 65-79-årige er antallet helt nede på 5 %.
32 % køber fra markedspladser, fordi de tilbyder et større udvalg af produkter - mens 39 % vælger markedspladser på grund af prisen.
90 % af danskere har ikke købt noget hos Amazon i de sidste seks måneder.
55 % af 18-29-årige danskere mener, at det føles godt at støtte danske e-handelsbutikker, men det antal falder jo ældre en aldersgruppe, man kigger på - hos 65-79-årige er andelen på 40 %.
De fleste danskere siger, at et mindre udvalg (34 %) og højere priser (21 %) er hovedårsagerne til, at de ikke vil købe fra mindre, danske butikker.
Nøglen til din succes…
Amazon vinder på udvalg, ikke på pris eller kundeservice.
Markedspladser som Amazon har taget store markedsandele i udlandet på grund af deres lave priser og brede udvalg af varer - men det er ikke det, danskerne bekymrer sig mest om.
Danske virksomheder kan komme foran ved at tilbyde større bekvemmelighed og bedre kvalitet.
I Danmark er det at handle på Amazon stadig noget nyt og endnu ikke en vane.
Lige nu shopper 90 % af danskere ikke hos Amazon.
Med andre ord - danske virksomheder har et forspring, det skal bare vedligeholdes.
Danske virksomheder kan støtte etiske og bæredygtige principper
Danske kunders største bekymring ved at shoppe hos markedspladser som Amazon er risikoen for dårlig produktkvalitet og uetiske virksomhedspraksis.
Mindre webshops kan fokusere på at tilbyde bedre kvalitet og fremhæve mere etiske og bæredygtige principper for dermed at få et forspring.
Du har måske slået den store spiller…
men der er flere ting at lære i e-handelsrapporten for 2021. Den er fyldt med strategier, statistikker og tendenser, du kan bruge til din fordel, når du kæmper mod internationale markedspladser.
Download vores rapport og opdag:
- Hvad driver danskerne til at handle hos Amazon?
- Hvor stor en chance er der for, at de kommer tilbage?
- Hvad frustrerer dem ved markedspladser?
- Hvad skal der til for, at de vil vælge din butik i stedet for Amazon?