Kundecase: ØnskeBørn i vækst trods et år med corona-restriktioner

2020 var præget af Covid-19 og hvad dertil hørte af restriktioner og tvangslukkede butikker i perioder. Alligevel lykkedes det den frivillige kæde, der forhandler alt til babyer og børn, at komme igennem året med et godt resultat.

Innovative butiksejere og medarbejdere holdt på bedst mulig vis gang i butikkerne, trods de nødvendige restriktioner som følge af Covid-19. Gulvtæppet blev nærmest revet væk under de selvstændige butiksejere i den frivillige kæde fra den ene dag til den anden. Men ideerne blomstrede i den svære tid og samarbejdet med leverandørerne blev endnu stærkere og vigtigere end nogensinde.

I perioden voksede samspillet mellem butikkerne og kædens webshop, hvilket resulterede i nye veje til salg hos ØnskeBørn under nedlukninger. Mange kunder valgte at handle online og få varerne leveret til sin lokale ØnskeBørn. Det var trygt for kunderne, og det fastholdt den lokale tilknytning til butikkerne.

Pludseligt behov for en stabil online betalingsløsning

I en tid, hvor webshoppen blev en endnu vigtigere kanal for at generere salg, havde ØnskeBørn brug for en ny online betalingsløsning:

”Vores gamle leverandør af PBS har ikke levet op til vores forventninger mht. responstid på support og stabilitet af service. Vi stod midt i en situation, hvor vi kunne risikere at skulle drive en webshop uden mulighed for online betaling.

Jeg tog kontakt til Nets og forklarede dem situationen vi stod i. Nets forstod i den grad vores behov og leverede en stabil betalingsløsning til vores webshop med deres Easy checkout som vi har tillid til, og jeg føler, at der er effektiv support, og servicen er meget stabil.

Det var vigtigt, at vi kunne få MobilePay tilknyttet webshoppen, da de fleste af vores kunder foretrækker at betale på denne måde og det kunne vi få med i Easy-løsningen,” fortæller Thu Cao, der er IT-ansvarlig hos ØnskeBørn.

Læs om Easy

ØnskeBørn kom samlet set ud af 2020 med et godt overskud

”Vi er i kraftig vækst, så vi skal udnytte vores markedsposition og levere den bedst mulige service til vores kunder, og derfor ser jeg Nets som en langsigtet samarbejdspartner.” siger IT-ansvarlig hos ØnskeBørn, Thu Cao.

Der er masser af tro på fremtiden hos ØnskeBørn. I oktober 2020 blev kæden udvidet med endnu en butik, da dørene blev slået op til en ØnskeBørn i Nykøbing Falster. Og sidst i maj 2021 åbnede endnu en ØnskeBørn-butik – denne gang i Holstebro.


Om ØnskeBørn:
ØnskeBørn er en frivillig landsdækkende kæde med 26 butikker fordelt over hele landet.
For mere information, besøg www.onskeborn.dk.

Hent den nye e-handelsrapport 2020
Tanja Oda Sørensen

Tanja Oda Sørensen

Tanja er Marketing Manager i Nets og blogger om tips og nye tendenser inden for online betaling og e-handel.

Følg Tanja Oda Sørensen på

Måske vil du også læse

Disse indlæg om Nets cases

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere indlægget.