Skip to main content
Support
Partnere

Betalingstrends

Ændret forbrugeradfærd baner vejen for nye betalingsmetoder

Changed consumer behaviour calls for new payment methods
Publiceret: 13.06.2023
N/A min. læsetid

Corona-pandemien og de restriktioner, der fulgte med den, har ændret måden mange forbrugeres adfærd i fysiske butikker. Vi forsøger at undgå køer og unødigt at skulle røre ved overflader som f.eks. knapperne på en betalingsterminal. De ændrede vaner baner vejen for digitale betalingsmetoder, såsom kontaktløse betalinger. I dag skifter kunderne hjemmevant mellem shopping online og i de fysiske butikker. Hvordan du kan imødekomme dine kunders ændrede adfærd, give dem en god oplevelse og samtidig sikre gode arbejdsforhold for dine medarbejdere, kan du få input til herunder.

Digitaliseringen har vundet indpas

De bedste webshops tilbyder deres kunder personlige anbefalinger baseret på tidligere køb. Derudover tilbyder de fleksibel betaling, hjemmelevering og mulighed for at afhente den købte vare på et fysisk afhentningssted. Som et resultat af, at onlineoplevelsen i dag er så god, forventer forbrugerne nu det samme serviceniveau i de fysiske butikker.

I takt med at digitaliseringen vinder frem, har mange forbrugere fået et meget mere flydende indkøbsmønster. Vinderne bliver de virksomheder, der kombinerer det bedste fra begge verdener til en gnidningsfri kundeoplevelse.

Et gnidningsfrit betalingsflow er nødvendigt

Med SoftPOS kan du tage imod betalinger i et fleksibelt flow, hvor betalingerne er hurtige og kontaktløse. Dine medarbejdere skal blot bruge en mobiltelefon som betalingsterminal, hvilket giver flere fordele:

  • Kunderne kan betale på stedet med den betalingsmetode, de foretrækker

  • Betalingen rykker ud på gulvet i butikken, så kunderne slipper for at stå kø ved kassen

  • Du kan bruge en SoftPOS-løsning som enten den eneste betalingsløsning i din butik eller som supplement til din traditionelle betalingsterminal

  • Enkel implementering ved blot at downloade og aktivere en app

SoftPOS bygger bro til kundens digitale verden

Med en SoftPOS-løsning kombineres dine kunders digitale og fysiske indkøb. Det giver en flydende og datadrevet købsoplevelse, som forbrugerne kender det fra onlineshopping – kombineret med fordelene ved at shoppe i en fysisk butik.

Rådgivning, vejledning, udvælgelse af produkter og hvad der ellers indgår i en købssituation, smelter sammen med selve betalingen. Det gør det nemmere for dine medarbejdere at yde god service og gennemføre betalingen med det samme.

Kan integreres med eksisterende løsninger

En SoftPOS-løsning kan fungere alene eller integreres med eksisterende eller nye betalingssystemer. Loyalitetsprogrammer kan også integreres, så den nye betalingsløsning kan indgå i forlængelse af det eksisterende betalings-setup – og dermed højne serviceniveauet i din butik.

Læs mere om Softpay

Louise Fibiger Ravnkilde
Louise Fibiger Ravnkilde
Senior Digital Content & Communications Manager, Nets A/S