Skip to main content
Support
Partnere

Tips & tricks

Brug smartwatches til at reklamere smartere

Achieve better advertising with smart watches
Publiceret: 05.12.2022
N/A min. læsetid

Selvom de endnu ikke er så allestedsnærværende som smartphones, så bliver smartwatches mere og mere udbredte. Til trods for den stigende popularitet er der faktisk ikke mange virksomheder, der endnu har tænkt smartwatches ind i deres markedsføring. Da det er et emne, vi tror bliver stort i fremtiden, giver vi dig herunder lidt inspiration til, hvordan du kan overveje at bruge smartwatches til at reklamere smartere for din forretning.

Det her blogindlæg er lavet i samarbejde med Discover® Global Network. Den originale, engelske artikel kan læses her.

Brug GPS-funktionen som salgsværktøj

Fordi der er GPS i de fleste smartwatches, kan du bruge din målgruppes fysiske placering til at ramme ret præcist med helt lokal markedsføring. Du kan for eksempel sende en push-besked til en kunde med en rabatkupon på 20 %, i det øjeblik kunden træder ind i din butik. Du skal dog sørge for, at dine push-beskeder giver dine kunder en reel værdi, så de vælger at takke ja til at modtage dem. Overvej hvordan din kundes smartwatch kan fungere uafhængigt fra kundens telefon og sørg for at push-beskeden er kort og præcis.

Nytænk din online markedsføring

Wearables så som smartwatches handler om bekvemmelighed. F.eks. kan man som bruger nemt bruge stemmestyring til sende en besked direkte fra sit ur. At bruge stemmen fremfor tommelfingeren er en ret stor adfærdsændring, som du kan udnytte til at få dine kunder til at interagere med dig og det du sælger. Et område, du bør have fokus på, er online markedsføring. Overvej at ændre dine søgeordsannoncer og indholdet på din hjemmeside så det er optimeret til stemmesøgninger, da den slags søgninger vil bruge andre ord og formulerer sig anderledes end ved de klassiske websøgninger. Brugere, der søger med brug af stemmesøgning, vil sandsynligvis søge ved at stille spørgsmål. Derfor har nogle virksomheder udviklet nye FAQ-moduler på deres hjemmesider, som hjælper med at optimere mod stemmesøgning.

Kunderne ændrer vaner over tid

Efterhånden som forbrugerne bliver mere komfortable på tværs af de forskellige kanaler, bliver det lettere for detailhandlen at udnytte muligheden for interagere med kunderne i alle faser af en købsbeslutning. Smartwatches er en af de kanaler, der kan udnyttes fremadrettet. Uanset hvilken vej du vælger at gå, er det en fordel at begynde at teste det af nu. Ved at se hvad der fungerer i dag, vil det give dig et stort forspring i fremtiden, så du ikke står tilbage på perronen, når smartwatch-toget for alvor får fart på.