Skip to main content
Support
Partnere

Tips & tricks

Fra ”Jeg kigger bare” til ”På beløbet”: 5 tips til at sælge mere i din butik

From Just looking to Just bought
Publiceret: 03.05.2021
N/A min. læsetid

Hver gang en kunde forlader din butik tomhændet, har du mistet mulig omsætning. For at du kan undgå det, har vi samlet fem nemme tips, der kan få besøgende i din butik til at forlade den som betalende kunder.

Det her blogindlæg er lavet i samarbejde med Discover® Global Network. Den originale, engelske artikel kan læses her.

1. Tænk som en kunde

Gå ind i din butik som var du en kunde - hvad ser du? Hvordan har du det? Er butikken indbydende med iøjnefaldende varer lige ved indgangen? Bliver du inspireret til at røre ved varerne, eller er de udstillet de så korrekt, at du ikke tør gå hen til dem? Hvordan din kunde oplever din butik kan være forskellen mellem, at kunden bare kigger og et køb. Vær derfor opmærksom på indretningen, belysningen og vejen hen til kassen. Prøv at placere varer til lavere priser ved kassen - det er en perfekt måde at inspirere til impulskøb på.

2. Start en samtale

Jo længere tid kunderne opholder sig i din butik, jo mere sandsynligt er det, at de køber noget. At opfordre kunder til at de skal tage deres tid, mens de kigger sig omkring i din butik, kan øge dit salg med 40 %. Sørg for at alle der kommer ind i din butik, føler sig velkomne. Lær dine kunder at kende, så du kan komme med gode anbefalinger til dem. Start naturlige samtaler, ikke salgstaler, og træn dit personale i at kende forskellen på de to.

3. Kør med tidsbegrænsede tilbud

Tidsbegrænsede tilbud behøver ikke at virke discountagtige. Hvis de bliver kørt på den rigtige måde, er de en god måde at vække kundernes interesse og gøre det mere presserende at købe. Tidsbegrænsede tilbud kan faktisk også styrke dit brand - 75 % af forbrugerne siger nemlig, at sådanne tilbud forbedrer deres opfattelse af en virksomhed.

4. Pral af dine fem stjerner

Har dine produkter fået strålende anmeldelser? Så brug dem endelig. Positiv feedback fra andre kunder skaber tillid og genererer salg. Hele 93 % af forbrugerne siger, at onlineanmeldelser har indflydelse på deres købsbeslutninger.

5. Lad dine kunder betale på deres foretrukne måde

Vi har alle sammen vores foretrukne måde at betale på, så sørg for at tage imod de betalingsformer, dine kunder ønsker at bruge. Hvis du tager imod flere forskellige betalingsmetoder, både forskellige kort og mobilbetalinger, kan det føre til flere salg og større køb. Vis så hvilke betalingsløsninger du tager imod med tydelig skiltning, da det skaber tryghed hos dine kunder, alt imens du viser dem, at du har gjort dit for at betalingsoplevelsen er så gnidningsfri som mulig. Du kan gratis bestille klistermærker til din dør her Vi ved godt, at ovenstående måske er nogle ret simple tips, men alt for mange butikker bruger dem ikke. Prøv dem af i din butik - du har intet at tabe og kun potentiel indtjening at vinde.

Louise Fibiger Ravnkilde
Louise Fibiger Ravnkilde
Senior Digital Content & Communications Manager, Nets A/S