Hver gang en kunde forlader din butik tomhændet, har du mistet mulig omsætning. For at du kan undgå det, har vi samlet fem nemme tips, der kan få besøgende i din butik til at forlade den som betalende kunder.
Gå ind i din butik som var du en kunde - hvad ser du? Hvordan har du det? Er butikken indbydende med iøjnefaldende varer lige ved indgangen? Bliver du inspireret til at røre ved varerne, eller er de udstillet de så korrekt, at du ikke tør gå hen til dem? Hvordan din kunde oplever din butik kan være forskellen mellem, at kunden bare kigger og et køb. Vær derfor opmærksom på indretningen, belysningen og vejen hen til kassen. Prøv at placere varer til lavere priser ved kassen - det er en perfekt måde at inspirere til impulskøb på.
Jo længere tid kunderne opholder sig i din butik, jo mere sandsynligt er det, at de køber noget. At opfordre kunder til at de skal tage deres tid, mens de kigger sig omkring i din butik, kan øge dit salg med 40 %. Sørg for at alle der kommer ind i din butik, føler sig velkomne. Lær dine kunder at kende, så du kan komme med gode anbefalinger til dem. Start naturlige samtaler, ikke salgstaler, og træn dit personale i at kende forskellen på de to.
Tidsbegrænsede tilbud behøver ikke at virke discountagtige. Hvis de bliver kørt på den rigtige måde, er de en god måde at vække kundernes interesse og gøre det mere presserende at købe. Tidsbegrænsede tilbud kan faktisk også styrke dit brand - 75 % af forbrugerne siger nemlig, at sådanne tilbud forbedrer deres opfattelse af en virksomhed.
Har dine produkter fået strålende anmeldelser? Så brug dem endelig. Positiv feedback fra andre kunder skaber tillid og genererer salg. Hele 93 % af forbrugerne siger, at onlineanmeldelser har indflydelse på deres købsbeslutninger.
Vi har alle sammen vores foretrukne måde at betale på, så sørg for at tage imod de betalingsformer, dine kunder ønsker at bruge. Hvis du tager imod flere forskellige betalingsmetoder, både forskellige kort og mobilbetalinger, kan det føre til flere salg og større køb. Vis så hvilke betalingsløsninger du tager imod med tydelig skiltning, da det skaber tryghed hos dine kunder, alt imens du viser dem, at du har gjort dit for at betalingsoplevelsen er så gnidningsfri som mulig. Du kan gratis bestille klistermærker til din dør her
Vi ved godt, at ovenstående måske er nogle ret simple tips, men alt for mange butikker bruger dem ikke. Prøv dem af i din butik - du har intet at tabe og kun potentiel indtjening at vinde.
Louise er Content & Communications Manager i Nets og producerer indhold omkring betalinger til Nets’ digitale platforme.
Disse indlæg om Fysisk handel
Nets er en europæisk betalingsudbyder med hovedsæde i Danmark. Virksomheden går tilbage til 1968, men har været kendt som Nets siden 2010.
© 2019 Nets A/S, Alle rettigheder forbeholdes.
Kommentarer
Der er ingen kommentarer endnu
Vær den første til at kommentere indlægget.